Jag ska inte ljuga

Känner att det är dags att skriva ett välskrivet inlägg här och försöka sammanfatta alla nya intryck och kännslor jag haft den senaste tiden. 
 
Kan börja med att säga att INGET är som jag trodde det skulle vara. Min världfamilj är bättre än vad jag trodde jag skulle hamna i, det är svårare att skaffa vänner än vad jag trodde och det finns inga snygga killar här. 
 
Att vara här är verkligen en berg och dalbana, vissa dagar är så roliga och enkla medans andra dagar kan vara raka motsattsen. Jag ska vara ärlig, jag trodde detta skulle vara mycket enklare. Jag trodde folk i skolan skulle tycka det var kul med en utbytesstudent och vara intresserade och fråga mig frågor men dom bryr sig absolut ingenting. Jag måste ta kontakt med dom, jag måste bjuda in mig själv och vara allmänt pratig. Vilket jag inte är. Jag vet inte vad jag ska säga till folk, jag vet inte hur jag ska starta en konversation med någon utan att låta för formell eller bara allmänt random. Jag vill inte vara nån som dom "måste" vara och prata med utan jag vill att dom ska "vilja" vara med mig. Jag är bara allmänt dålig på att prata med nya männsikor haha så detta är kanske egentligen inte min grej men jag viiillll, och jag blir så arg att folk inte kan ge mig en chans utan ser mig som en som snart åker igen. 
 
Jag ska väl inte klaga dock, jag har en awesome familj och jag har vänner. Min första vän här i USA var Alycia, hon har seriöst tagit hand om mig sen första veckan. Hon och 4 andra utbytesstudenter är de personer som jag känner är mina vänner. Alla andra är fortfarande bara bekanta som jag pratar med ibland och alltid hälsar på. 
Ungdommarna är helt annorlunda här dock, inte alls som mina vänner back home. Alla är så väluppfotrade och  inte lika galna, och om dom är galna är dom mer barnsligt galna. Undommar blir behandlade som barn här och är helt enkelt mer barnsliga. 
 
Är det något mer ni undrar över så kommentera lite frågor! 


mormor säger:

Lilla Elin, det gör ont i mig, när du inte får några kompisar. Du får gå fram till dom o fråga om dom kan berätta vad dom gör på fritiden, och på loven. Du kan ju berätta lite om Sverige, o vad du gör och gjort!Säg att du vill veta lite om allt. Men du gör så gott du kan Gumman! Hoppas det blir bättre för dig! Mormor är med dig sitter på din axel :-) kramisar till dig!

2014-10-10 | 14:01:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig!)

Bloggadress:

Kommentar: