Första inlägget

Hej! 
Andledningen till att jag gör denna blogg är för att skriva om mitt kommande år i usa, och jag gjorde faktiskt en annan blogg först på forme dagen jag fick min världfamilj så istället för att göra ett till inlägg om mig och allt sånt tänker jag bara klista in texten jag skrev då, den 12 februari. 
Ps. världens fulaste design, jag vet lol men fattar inget!
 

"Jag heter ju då Elin Pettersson, är 17år och står framför min livs resa, vilket är andledningen till varför jag gör denna blogg. Jag bor just nu i västerås med mina föräldrar och min bror, men nästa år kommer jag spendera som utbytesstudent i USA. 

Tanken var att jag skulle göra en blogg när jag fått min placering och idag fick jag reda på allt, vart jag kommer spendera mitt år, vilka min världfamilj är och vilken skola osv. 

Det börja med att mamma smsade mig typ runt 10 imorse "Det kommer ringa dig från Explorius, de har placeringen till dig, spännande", när jag såg smset (mitt under lektionen) började jag seriöst gapa som en gris, jag typ kasta mobil på Sara och vi båda satt och bara kollade på varann med öppna munnar. Någon minut senare ringer dom och jag var hur uppspelt som helst och Jonatan som var i telefon satt typ bara och skratta, iallafall efter att han dragit ut på samtalet som för mig kändes hur länge som helst berätta han att jag kommer spendera mitt år i Washington state, i en liten "by" som hette mead, nära Spokane. Han berätta att min värdfamilj bestod av en mamma som är hemmafru, pappa som är pilot och 3 bröder som var 14, 12 och 9 år, och att dom även har en hund och två katter. Jag stod bara där och log för jag kunde inte smälta att jag redan fått värdfamilj, det var som att jag förstod lite mer vad jag verkligen gett mig in på. 

Så jättemycket mer än så vet jag inte, förutom att jag fått bilder på huset, familjen osv. men tänker nog inte lägga ut dom då de kanske är lite personligt(?) haha!

Glömde nästan berätta att jag kommer gå på Mount Spokane High School, det är ett high School med ungefär 1400 elever. Har haft jättemycket att göra idag så inte hunnit googlat allt så mycket men imorgon ska jag ta mig tid att googla runt lite, just nu har jag bara hunnit mejlat familjen och läst lite om staden. 

 

 
 
 
 

 Detta är alltså typ allt jag vet men det kommer massa fler inlägg så fort jag får reda på mer och hunnit googlat runt lite!!

Hoppas ni kommer vilja följa min blogg och min resa, även fast det just nu mest kommer handla om förberedelserna!"



Anonym säger:

Hej Elin! Hur går det för dig? Jag är med dig, varje timme. Jag tror du får en jättefin familj! Var inte orolig, det brukar alltid ordna sig. Du vet att det är många som är med dig.Mamma längtar efter dig redan. Men du kommer att få vara med om mycket Elin! Du är en riktig tuffing gumman.Mormor håller tummarna för dig många kramar till dig gumman

2014-08-27 | 20:32:58
Anonym säger:

Hej Elin! Hur går det för dig? Jag är med dig, varje timme. Jag tror du får en jättefin familj! Var inte orolig, det brukar alltid ordna sig. Du vet att det är många som är med dig.Mamma längtar efter dig redan. Men du kommer att få vara med om mycket Elin! Du är en riktig tuffing gumman.Mormor håller tummarna för dig många kramar till dig gumman

2014-08-27 | 20:37:55
eva gustafsson säger:

Hej Elin! Hoppas det går bra för dig! Tänker på dig hela tiden, gumman. Skrev till dig i går, men vet inte om det gick i väg. Tror du får det bra hos värdfamiljen. Kommer att vara med dig, så ofta jag kan.Ha det så gott, min lillaElin kramar i massor!

2014-08-28 | 09:23:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast för mig!)

Bloggadress:

Kommentar: